Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Gymnaziální vzdělávání Virtuální hospitace - Dějepis: Úvod do tématu ŠOA
Odborný článek

Virtuální hospitace - Dějepis: Úvod do tématu ŠOA

8. 11. 2010
Gymnaziální vzdělávání
Autor

Anotace

Vstupní dvouhodinovka do tématu ŠOA. Ve výuce se pracuje s deníkem a básní J. Ortena a autentickými texty terezínských dětí pomocí metody dramatické výchovy – živých obrazů.

 

O vyučovací hodině dějepisu můžete diskutovat s vyučující této hodiny - Mgr. Ivou Dvořákovou (Gymnázium J. A. Komenského, Nové Strašecí) a s PhDr. Denisou Labischovou, CSc. (Katedra společenských věd, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě). Pokud byste se jich na cokoliv rádi zeptali nebo máte zájem diskutovat o hodině a natáčení s dalšími diváky této virtuální hospitace, zapojte se do on-line diskuze. Ta bude probíhat v pondělí 22. 11. 2010 od 17.00 do 18.00

Diskuzní fórum k virtuálním hospitacím naleznete zde.

K této virtuální hospitaci je otevřen pohled v digifoliu. Prohlédnout si jej můžete zde.

Literatura a použité zdroje

[1] – BEZCHLEBOVÁ, Maria; FRANKOVÁ, Anita; ŠTICHOVÁ, Eva. Cesta - cíl neznámý (Čítanka). Praha : Academia, 1995. 165 s. ISBN 80-200-0519-6.
[2] – ORTEN, Jiří. Červena kniha (Spisy 3). 1. vydání. Praha : Československý spisovatel, 1994. 327 s. ISBN 80-202-0504-7.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
ppt
8.85 MB
Prezentace
Představení vyučovacího bloku
pdf
113.28 kB
PDF
Autoevaluace
pdf
120.12 kB
PDF
Evaluace
Autor

Hodnocení uživatelů

Petr Koubek
9. 11. 2010, 16:51
Vážená paní kolegyně,
shlédnutí Vaší hodiny mě nesmírně potěšilo. Pustit se s dospělými studenty, ač zjevně připravenými, uvyklými na dramatizaci a percepci umění, na půdu takových emocí!
Pevně věřím, že i podání dalších příkladů, kam vede demagogie, zneužití strachu lidí a technologicky zneužitá moc, zvládáte a že i dík Vám budeme žít v dobrém světě...
Petr Koubek
absolvent základního kurzu Facing History and Ourselves a nyní didaktik češtiny na VÚP
Iva Dvořáková
11. 11. 2010, 22:32
Děkuji za důvěru, dělám co umím a můžu... Jsem vlastně životní optimista. Nevím, jestli skutečnš přispěju k lepšímu žití - ale - upřímně- ráda bych.
Radek Sárközi
26. 2. 2011, 20:12
Nejlepší hodina z "virtuálních hospitací", kterou jsem viděl :-)
Ondřej Hoberla
28. 4. 2012, 20:48
Dobrý den :)Máte můj velký obdiv, že jste se pustila do něčeho takového :)Chtěl bych se Vás zeptat (ve videu padlo Václav a Boleslav), jestli jste se nepodílala na tvrobě programu v Lužánkách-Legátu nebo jestli jste neabsolvovala nějáký takovýto kurz? Naše třída na tyto akce pravidelně jezdí a nemůžene si to vynachválit :) 

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Zařazení do seriálu:

Tento článek je zařazen do seriálu Virtuální hospitace na gymnáziích.
Ostatní články seriálu:

Kolekce

Článek je zařazen v těchto kolekcích:

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Gymnázium
  • Kompetence k učení
  • efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, reflektuje proces vlastního učení a myšlení
  • Gymnázium
  • Kompetence komunikativní
  • prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem
  • Gymnázium
  • Kompetence sociální a personální
  • aktivně spolupracuje při stanovování a dosahování společných cílů

Průřezová témata:

  • Gymnaziální vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Sociální komunikace
  • Gymnaziální vzdělávání
  • Multikulturní výchova
  • Základní problémy sociokulturních rozdílů

Mezioborove presahy:

  • Odborné vzdělávání
  • 68-42-L/51 Bezpečnostně právní činnost

Organizace řízení učební činnosti:

Individuální, Skupinová, Frontální

Organizace prostorová:

Školní třída