1. Podmínky ke vzdělávání:
2. Průběh a výsledky vzdělávání:
3. Spolupráce školy s rodiči, vliv dalších osob na vzdělávání:
4. Řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků:
5. Úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům:
Předání záznamů a dotazníků (termín: leden, květen)
Předání zpracovaných záznamů a dotazníků (termín: červen).
adresa školy: Mateřská škola Kostelní Lhota
počet tříd: jedna, věkově heterogenní
Kostelní Lhota 28
289 12 Sadská
zřizovatel: Obec Kostelní Lhota
IČO školy:
Telefon:
E-mail:
součásti školy: školní jídelna, která zajišťuje stravování také žákům z místní základní školy
IZO školy:
ředitelka mateřské školy:
učitelka pověřená zastupování v případě absence ředitelky:
Právní forma
Od 1. prosince 2002 je škola právním subjektem - příspěvkovou organizací zřízenou usnesením zastupitelstva obce Kostelní Lhota ze dne 15. října 2002. Činnost příspěvkové organizace - mateřská škola je vymezena zákonem č.561/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů, školský zákon a vyhláškou č.14/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů, o předškolním vzdělávání. Příspěvková organizace dále zajišťuje školní stravování podle ustanovení vyhlášky č. 107/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů, o školním stravování a stravování vlastních zaměstnanců podle ustanovení vyhlášky č.84/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů, o závodním stravování. Příspěvková organizace může provozovat doplňkovou hospodářskou činnost, navazující na hlavní účel, k němuž byla zřízena.
Mateřská škola byla postavena jako dvoutřídní účelové zařízení se školní jídelnou. V současné době funguje jako jednotřídní předškolní zařízení s celodenním provozem s kapacitou 25 dětí. Budova je přízemní, má tři pavilony, které jsou propojeny chodbou. Byla postavena svépomocí občanů a slavnostně otevřena 27. února 1978. Součástí právního subjektu je školní jídelna s kapacitou 80 strávníků. Stravovací služby poskytuje pro děti mateřské školy, základní školy, zaměstnance MŠ. Je umístěna v jednom z pavilonu mateřské školy.
Díky stmelenému pracovnímu kolektivu se daří ve škole udržovat trvale příznivé sociální klima, což má kladný dopad na rozvoj osobnosti dětí. Další vzdělávání pedagogických pracovnic výrazně napomohlo při naplňování koncepčních záměrů. Účast na organizovaných vzdělávacích akcích (Skotačíme na bublinách, Náprava grafomotorických potíží u dětí předškolního a mladšího školního věku, Evaluace a autoevaluace předškolního vzdělávání) bylo účinně doplněno studiem odborné literatury. K aktualizaci a inovaci ŠVP napomohly poznatky získané účastí na akci: Aktuální přístupy k naplňování ŠVP v mateřské škole. Proces řízení ztěžuje minimální možnost přenést práva a povinnosti na učitelku s kratším pracovním úvazkem.
Zaměstnanci školy - provozní pracovníci
Zúčtování s obecním rozpočtem viz vyúčtování
Zúčtování se státním rozpočtem viz výkaz P1 - 04
Zapojen rezervní fond - budování zahrady
Část financí z rezervního fondu použít na odstranění přetrvávajících závad a potřeb. Sponzorské dary využít k doplnění vybavení školní zahrady (nové hrací prvky).
Zápis dětí do mateřské školy na další školní rok proběhl dne 10. května 2006 v mateřské škole. Děti byly přijímány v souladu s kritérii, která stanovují přednostní přijímání dětí před předpokládaným zahájením povinné školní docházky. Rodičovská veřejnost byla informována prostřednictvím místního rozhlasu, vývěskou v budově školy a v obecním úřadu i informací v místním zpravodaji. K zápisu se dostavilo 13 rodičů.
Opět nemohli být uspokojeni všichni žadatelé o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání. Je žádoucí ve spolupráci se zřizovatelem požádat o navýšení kapacity a zahájení provozu ve druhém křídle mateřské školy.
Koncepce, cíle, školní vzdělávací program
Vzdělávání dětí probíhalo podle školního vzdělávacího programu, který byl zpracován v souladu s požadavky Rámcového programu pro předškolní vzdělávání. K plánování obsahu vzdělávání docházelo také prostřednictvím třídních plánů.
Program je sestaven z šesti bloků tematicky propojených ročním obdobím. Obsah vhodně doplňovala účast v projektu Medvídek Nivea, návštěvy v solné jeskyni a řada dalších aktivit, a to i za účasti rodičů. Úspěšně probíhal rozvoj komunikačních, poznávacích, estetických a pohybových dovedností. Dařilo se vytvářet prostor k rozvoji fantazie a tvořivosti dětí. Třídní plány obsahovaly záměry pro cílenou individuální péči a rozvoj jemné motoriky. Učitelky naplňování ŠVP průběžně vyhodnocovaly, zaměřily se na efektivní využití podnětů z reálných podmínek školy i jejího okolí. V inovovaném ŠVP chceme podporovat rozvoj pohybových aktivit, vytvářet základy zdravého životního stylu se zdravou stravou.
Přesto, že partnerství s dalšími organizacemi probíhala pomocí standardních postupů, mělo pozitivní dopad na obohacení života dětí v mateřské škole. Napomohlo rozvíjet samostatnost dětí, poskytlo řadu podnětů k rozvoji poznání i řeči.
Obec Kostelní Lhota
Základní škola Kostelní Lhota
Městské kulturní středisko Poděbrady
Hospitace jsou prováděny operativními vstupy do třídy, záměrnými kontrolami a hospitacemi s konkrétním cílem, který koresponduje s koncepčními cíli.
Přistupovat zodpovědněji k vedení třídní dokumentaci (aktualizovat a doplnit údaje ve školní matrice). Nezkracovat za příznivého počasí pobyt dětí venku. Zkvalitnit písemné záznamy o vzdělávacích pokrocích dětí - uvádět vždy termín hodnocení a opatření k jejich dalšímu rozvoji.
Inspekce se uskutečnila ve školním roce 2002/03 a provedla ji školní inspektorka Mgr. Anna Doskočilová - oblastní pracoviště Kolín.
Předmět kontroly - vedení dokumentace školy, evidence dětí, personální podmínky, podmínky odborné a pedagogické způsobilosti pedagogických pracovníků, dodržování vyhlášky o mateřských školách, materiálně-technické podmínky, průběh a výsledky vzdělávání a výchovy ve spontánních a řízených činnostech. Výsledky hodnoceny velmi dobře, příkladně.
Září
Schůzka v MŠ s rodiči
Schůzka s novou ředitelkou ze ZŠ - spolupráce, akce
Akce s rodiči a dětmi ze ZŠ „ Loučení s létem"
Říjen
Divadlo v Poděbradech „O drakovi"
Divadlo v Poděbradech „Zázračný pramínek"
Fotografování dětí v MŠ
Listopad
Divadlo v Poděbradech „Kocour v botách"
Děti v ZŠ „Klub předškolák"
Divadlo v Poděbradech „Kůzlátka a vlk"
„Zpívaní u stromu" - akce pro veřejnost, zpívání koled, vyhlášení výsledků soutěže o nejzajímavější vánoční ozdobu
Prosinec
Mikulášská nadílka (MŠ)
Divadlo v Poděbradech „ Legenda o hvězdě"
Návštěva v solné jeskyni - 4x
Vánoční setkání s rodiči - pečení a zdobení perníčků, výroba andílků, zpívání koled
Vítání občánků - výroba dárečků, pásmo básní
„Štědrý den v kostele" - vystoupení dětí z MŠ
Leden
Návštěva solné jeskyně 2x
Divadlo „Koloběžka" v MŠ
Schůzka s rodiči
Únor
Divadelní představení v Poděbradech „Trampoty čertíka Belínka"
Divadlo v Poděbradech „ Růženka a Kopřivěnka"
Březen
Den otevřených dveří - 2krát
„Masopustní veselice" ve spolupráci se ZŠ a obcí - průvod obcí, zábava v místní restauraci, hry a soutěže, tanec, tombola
Návštěva solné jeskyně
Duben
„Kouzelnická show v ZŠ"
Jarní besídka pro rodiče
Návštěva solné jeskyně - 4krát
Děti v ZŠ - „Klub předškolák "
Fotografování dětí v MŠ
Květen
Děti v ZŠ - „Klub předškolák"
Divadlo v Poděbradech „ Drevený Tato" - slovenská pohádka
Výlet do Poděbrad - návštěva zámku, nádvoří a jízda parníkem po Labi
Zápis nových dětí do MŠ
Netradiční oslava ke „Dni matek" - soutěže pro maminky, předání vyrobených dárečků, zakončení s opékáním špekáčků
Děti v ZŠ „Klub předškolák"
Kabaretní vystoupení Jana Petráše - akce MŠ a ZŠ
Červen
Výlet do Poděbrad - jízda mašinkou na soutok Labe a Cidliny - hry, soutěže, pohoštění dětí
Návštěva muzea
Vítání občánků - pásmo básní, výroba dárečků
Divadlo v Poděbradech - „Kocour v botách"
Procházka Poděbrady - lázeňský park, náměstí, dětské hřiště u Labe
„Rozloučení s předškoláky" - hry na zahradě školy, opékaní špekáčků
Další akce
Pokračovat v tradicích školy, reagovat na náměty rodičů a zaměstnanců školy.
Ředitelka Mateřské školy Kostelní Lhota
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025