Příspěvek vzniknul v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis.
Netradiční úlohy z oblasti zdravovědy, matematiky, fyziky, chemie, přírodopisu a zeměpisu mají jedno společné - vyžadují tvůrčí přístup při řešení problému. Autoři průzkumu v nich testovali žáky ne podle úrovně znalostí, ale schopnosti logického úsudku. Významnou roli při řešení úloh hraje experiment.
Úloha - zeměpis:
Příloha 1 - Mapa
| Stupeň vzdělávání a období vzdělávání | 2. stupeň | 
| Rozvíjené klíčové kompetence | KK k řešení problémů – samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy. KK pracovní – používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky.  | 
| Mezioborové přesahy a vazby | Matematika a její aplikace | 
| Organizace řízení učební činnosti | Individuální | 
| Organizace prostorová | školní třída | 
| Organizace časová | do 45 minut | 
| Vyučovací metoda | aktivizující – heuristické | 
| Nutné pomůcky a prostředky | mapa, pravítko (30 cm) | 
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-NC-ND 3.0 (Uveďte autora-Neužívejte komerčně-Nezasahujte do díla) .
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.

Národní pedagogický institut České republiky © 2025