Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Neformální vzdělávání Společný čas dětí a rodičů
Odborný článek

Společný čas dětí a rodičů

23. 4. 2011
Neformální vzdělávání
Autor

Anotace

Přinášíme druhé pokračování prezentace dílčích vůstupů z komplexního výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 až 15 let uskutečněného v rámci projektu Klíče pro život. Tentokrát se podíváme, jak děti tráví čas s rodiči.

     V rámci výzkumu jsme se dětí také zeptali, co všechno dělají s rodiči a jak často. Vyjádřit se měly ke třinácti aktivitám a případně mohly doplnit ještě něco jiného.
     Pro tuto otázku byli respondenti rozděleni na dvě věkové kategorie: 6 - 9 let a 10 - 15 let. Mladší děti totiž nejsou schopny úplně dobře rozlišovat časové úseky a frekvence jednotlivých činností, proto jim byla škála odpovědí zúžena do tří časových úseků, a to 1. často, 2. občas, 3. vůbec. Starší děti odpovídali na škále 1. téměř každý den, 2. 2-3x týdně, 3. alespoň 1x týdně, 4. alespoň 1x měsíčně, 5. méně často, 6. vůbec.              

      Jak lze vidět v grafech, obě věkové skupiny se se svými rodiči často dívají na televizi, společně se stravují a tráví čas povídáním si. Starší děti na rozdíl od mladších chodí s rodiči méně často na výlety, ale věnují se více společně koníčkům.Nejméně populární jsou návštěvy divadla a kostela.
     Jako jinou společnou aktivitu děti uváděly například návštěvy prarodičů, ježdění na chaty a chalupy, nakupování nebo domácí práce či práce na zahradě.

Pozn.: V grafech je škála frekvencí nastavena obráceně, nežli tomu bylo v dotazníku a výše v textu. Tzn., že 0 = nikdy, 2 = často; popř. 0 = nikdy, 5 = téměř každý den

Miroslav Bocan (NIDM - Klíče pro život)

Autor

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Neformální vzdělávání
  • Personální a sociální kompetence
  • přispívat k vytváření vstřícných mezilidských vztahů a k předcházení osobním konfliktům, nepodléhat předsudkům a stereotypům v přístupu k druhým.