Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Články s klíčovým slovem „práce s informacemi“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
práce s informacemi
Články (22)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 22 položek
Gymnaziální vzdělávání
2. 9. 2021 0x 1761x

Jak číst a zpracovávat digitální (odborné) texty s využitím technologií

Článek se zaměřuje na možnosti využití vybraných nástrojů pro aktivní práci s textem. Tedy na možnosti anotačního chování podporujícího zpracování odborných, historických a dalších textů v…
Gymnaziální vzdělávání
26. 8. 2021 0x 1658x

Reflexe vlastní vědecké praxe ve středoškolském prostředí: deníky, portfolia a další evidence

Článek se věnuje nástrojům a postupům, které je možné použít v rámci rozvoje vědecké gramotnosti u středoškolských studentů. Popisuje možnosti využití výzkumných deníků či portfolií pro individuální,…
Gymnaziální vzdělávání
29. 6. 2021 0x 976x

Argumentace a argumentační fauly jako nástroj pro hodnocení informací

Článek se zaměřuje na některé argumentační fauly a způsob konstrukce argumentu jako na důležitý prvek v hodnocení kvality a důvěryhodnosti zdrojů. Ukazuje, že cílem korektivní diskuse je snaha o…
Gymnaziální vzdělávání
28. 6. 2021 0x 698x

Jak hodnotit informace: kdo je autoritou a jak s ní pracovat

Existence autorit je nesporně velkým sociologickým tématem. Nás bude ale zajímat především to, jakým způsobem mohou autority vstupovat do práce s informacemi. Zaměříme se na to, jakým způsobem je…
Gymnaziální vzdělávání
17. 5. 2021 1x 1065x

Vědecká gramotnost: konkrétní obsahy

Článek se věnuje konkrétním tématům a obsahům spojených s vědeckou gramotností vymezenou dle rámce OECD PISA. Článek vznikl jako součást řešení projektu Platforma pro transfer znalostí: informační…
Gymnaziální vzdělávání
13. 5. 2021 0x 1150x

Co je to vědecká gramotnost?

Vědecká gramotnost představuje zajímavé a v českém prostředí poměrně opomíjené téma. Příspěvek se snaží nabídnout základní vymezení této gramotnosti v perspektivě české středoškolské výuky. Článek…
Gymnaziální vzdělávání
21. 12. 2020 0x 2689x

Hodnocení informací

Článek se zaměřuje na tři metody hodnocení informací a snaží se nabídnout určitý společný pohled na to, jakým způsobem u tohoto procesu postupovat. Ukazuje, že schopnost posoudit informaci, zdroj…
Gymnaziální vzdělávání
17. 12. 2020 0x 2201x

Organizace informací

Žijeme ve světě, kde jsou informace všude kolem nás. Jednou ze zcela zásadních kompetencí pro to, abychom s nimi byli schopni efektivně pracovat, je kompetence k jejich organizaci. Ostatně organizace…
Základní vzdělávání
1. 12. 2020 0x 1487x

Ve spárech YouTube

U aktivity Ve spárech YouTube žáci pracují v digitálním prostředí, konkrétně se sociální sítí YouTube. Žáci se na základě aktivity snaží porozumět zákonitostem digitálního prostředí a jeho…
Základní vzdělávání
10. 11. 2020 0x 4738x

Rozvíjeli jsme digitální gramotnost žáků při řešení „autentických úloh“

Existuje mnoho podob, jak rozvíjet digitální gramotnost. V článku poukazujeme na konkrétní zkušenost využití digitálních technologií při řešení autentických úloh, které se týkají událostí z běžného…
Gymnaziální vzdělávání
17. 9. 2020 0x 6253x

Vyhledávání informací pro pokročilé III.: digitální knihovny

Co jsou to digitální knihovny? A co je možné v nich nalézt? Cílem tohoto příspěvku je ukázat na konkrétních příkladech digitálních knihoven jejich možnou školní implementaci a možnosti jejich využití…
Gymnaziální vzdělávání
15. 9. 2020 1x 4902x

Vyhledávání informací pro pokročilé II.: virtuální galerie a muzea

Vyhledávání informací a práce s nimi patří nesporně mezi kompetence, které i reformované kurikulum bude chtít a potřebovat akcentovat. Ostatně v sociologii dobře známe koncepty informačních…
Zobrazeno 12 z 22 položek