Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Články s klíčovým slovem „badatelsky orientovaná výuka“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
badatelsky orientovaná výuka
Články (19)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 19 položek
Základní vzdělávání
31. 5. 2021 0x 722x

Environmentální gramotnost žáků 2. stupně ZŠ

V letech 2019–2020 byl realizován reprezentativní národní výzkum environmentální gramotnosti žáků 2. stupně základní školy. V textu jsou rámcově představeny klíčové výsledky výzkumu a doporučení pro…
Základní vzdělávání
4. 5. 2021 0x 1304x

Výuka dějepisu v ulicích

Do muzea a galerií se při výuce vydáváme zřídka. Do ulic a na náměstí, kde se psala historie, snad už vůbec. Přitom dějepisná práce v terénu je velké dobrodružství, které navíc rozvíjí historickou…
Základní vzdělávání
27. 4. 2021 0x 1080x

Sdílená práce s historickými prameny ve výuce dějepisu

Práce s historickými prameny by jistě měla být součástí výuky dějepisu, která rozvíjí historické i kritické myšlení a zároveň digitální gramotnost žáků. Článek popisuje několik jednoduchých příkladů,…
Základní vzdělávání
3. 11. 2020 0x 1721x

Využití termokamer na 1. stupni ZŠ

V současné době se do škol poměrně často dostává méně obvyklé zařízení – termokamera. Termokameru můžeme využít jako výbornou vyučovací pomůcku na 2. stupni při výuce fyziky, chemie, přírodopisu.…
Základní vzdělávání
10. 3. 2020 0x 5719x

Možnosti uplatnění digitálních technologií ve výuce přírodopisu

Článek se zaměřuje na možnosti uplatňování digitálních technologií ve výuce přírodopisu a biologie. Hlavní částí textu jsou náměty na učební činnosti žáků v rámci různých fází badatelsky orientované…
Základní vzdělávání
28. 11. 2019 3x 3612x

Kdo hoří, zapaluje aneb jak zažehnout badatelskou výuku chemie na základní škole?

Badatelsky orientovaná výuka (BOV) je aktivizační metoda výuky, která klade hlavní důraz na vlastní práci a prožitek žáka. Učitelé chemie ZŠ hodnotí BOV všeobecně kladně, nicméně ji stále využívají v…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 10. 2019 0x 2392x

Badatelsky orientovaná výuka podle Crocketta

Zpráva o práci mezinárodně působícího specialisty na transformaci vzdělávacích systémů s cílem lépe připravovat lidi na budoucnost – tj. vychovávat tzv. „globální digitální občany“.
Základní vzdělávání
26. 9. 2018 0x 4261x

Rok 1968 pohledem školních pramenů

Článek se zamýšlí nad možným využitím školních pramenů v dějepisné výuce o roce 1968. Na konkrétních příkladech ilustruje možné postupy při práci se školními kronikami a dobovými učebnicemi dějepisu.…
Základní vzdělávání
20. 10. 2016 1x 12420x

Stavíme mosty 2

Článek popisuje projekt uskutečněný v rámci projektových dnů na ZŠ Dr. Edvarda Beneše. Je zároveň součástí mezinárodního eTwinningového projektu Staviame mosty – Stavíme mosty, na kterém spolupracují…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 2. 2016 11x 10673x

Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této…
Základní vzdělávání
20. 1. 2016 0x 8551x

Bruslařky bez bruslí

Žáci pochopí, že každý organizmus je jedinečný a přizpůsobený co nejdokonaleji svému prostředí a způsobu života. Např. bruslařka obecná se dokáže pohybovat po vodní hladině díky chloupkům na těle a…
Základní vzdělávání
14. 1. 2016 0x 10728x

Posviťme si na rostliny

Žáci si uvědomí, že rostliny ke svému zdravému růstu potřebují světlo. Pochopí, že světlo je životodárné. Zjistí, že rostliny mohou růst i ve tmě, ale jejich tělo tím bude deformované.
Zobrazeno 12 z 19 položek