Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Články s klíčovým slovem „antisemitismus“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
antisemitismus
Články (13)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 13 položek
Základní vzdělávání
15. 9. 2014 0x 7916x

Jednotlivé hodiny s tématem stárnutí a mezigeneračních vztahů

Praktický článek seriálu Mezigenerační vztahy.
Gymnaziální vzdělávání
8. 9. 2014 0x 8871x

Extremismus v ČR: Pravicový extremismus I. - neonacismus

Extremismus v České republice existuje v několika rozdílných ideových variantách a působí v různých organizačních formách. Neonacismus navazuje na ideje a reálnou politiku historického nacismu,…
Základní vzdělávání
16. 6. 2014 0x 8817x

„Ničí lidé“

Kdo rozhoduje o tom, do jaké země patříme? Je možné, aby někdy lidé nepatřili vůbec nikam? Jsou takoví lidé ještě vůbec lidé? Kdo je odpovědný za uprchlíky a vyhnance?
Základní vzdělávání
28. 5. 2014 0x 4427x

Pražský magistrát a „izraeličtí“ uprchlíci

Co se vám vybaví, když se řekne uprchlík? Existují nějaké pozitivní či negativní stereotypy spojené s uprchlíky? Jaké? K jakým reakcím mohou negativní představy o uprchlících vést?
Základní vzdělávání
22. 5. 2014 0x 3857x

Člen spikleneckého centra

Co je to spiknutí? Proti komu nebo čemu se lze spiknout? Proč se totalitní státy snaží posilovat ve svých obyvatelích pocit ohrožení? Jakým způsobem komunistický režim na počátku padesátých let…
Základní vzdělávání
21. 5. 2014 0x 4974x

Teorie spiknutí

Co to znamená spiknout se proti někomu? Jak byli Židé prezentováni v teoriích spiknutí na konci 19. století a v 1. polovině 20. století? Na jakých klíčových principech se vytvářejí teorie spiknutí?…
Základní vzdělávání
19. 5. 2014 0x 4046x

Násilí a národní identita

Kdy a za jakých podmínek vzniká násilí proti určité etnické skupině? Jakým způsobem je takové násilí schvalováno a podporováno? Jaké důvody vedly k násilí proti Židům a dalším skupinám v…
Základní vzdělávání
2. 1. 2013 1x 5860x

Masaryk a hilsneriáda

Co je to pověra? V čem tkví její nebezpečnost? Jak může pověra ovlivňovat veřejné mínění? Má cenu s pověrou bojovat, postavit se veřejnému mínění? Co potřebuje člověk k tomu, aby se do takového boje…
Základní vzdělávání
11. 12. 2012 0x 5838x

Nebezpečné obrázky

Jakými způsoby lze negativně zobrazovat skupinu osob? V čem spočívá síla obrazů a karikatur v novinách a časopisech? Proč je takové zobrazování nepřijatelné a nebezpečné z hlediska lidských práv?
Gymnaziální vzdělávání
24. 1. 2011 0x 14696x

Naši zmizelí sousedé – nezapomeňme!

Blok pěti hodin, ve kterých se žáci postupně seznámí s židovskou problematikou, zejména pro dobu druhé světové války v Evropě, v ČSR i v regionu. Střídají se činnosti ve skupinách se samostatnou…
Základní vzdělávání
11. 10. 2007 0x 15707x

Významné osobnosti židovského původu v rámci školního projektu

Příspěvek v úvodní části nabízí základní informace o čtyřdenním školním projektu pro žáky 2. stupně ZŠ. Základ příspěvku však tvoří rozpracovaná metodika jedné z uskutečněných dílen na téma Významné…
Gymnaziální vzdělávání
16. 2. 2007 0x 10093x

Svědectví pamětníků

Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro…
Zobrazeno 12 z 13 položek