Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Články s klíčovým slovem „Žid“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
Žid
Články (10)
Zobrazení:
Zobrazeno 10 z 10 položek
Základní vzdělávání
22. 10. 2019 0x 5145x

Markus Zusak: Zlodějka knih (čtenářská dílna)

Čtenářská dílna čerpá z několika ukázek z knihy Zlodějka knih. Žáky pracující ve skupinkách vede k úvahám nad statečností a nutnými (?) kompromisy. Využívá různých metod práce – diskuzi, sdílené…
Základní vzdělávání
5. 6. 2014 0x 4440x

Příběh zachránců

Co to znamená někomu pomáhat? Kdy se člověk může stát zachráncem a kdy naopak sám záchranu potřebuje? Existují nějaké vlastnosti, které pomáhají lidem stát se zachránci?
Základní vzdělávání
22. 5. 2014 0x 3856x

Člen spikleneckého centra

Co je to spiknutí? Proti komu nebo čemu se lze spiknout? Proč se totalitní státy snaží posilovat ve svých obyvatelích pocit ohrožení? Jakým způsobem komunistický režim na počátku padesátých let…
Základní vzdělávání
13. 12. 2012 0x 4820x

Židům vstup zakázán

Co je to bezpráví? Kdy je zákon či nařízení bezprávím? Proč jsou lidé ochotni takové zákony a nařízení vymáhat? Jak se proti bezpráví mohou lidé bránit?
Základní vzdělávání
10. 12. 2012 0x 7905x

Protižidovské zákony a nařízení

Co je to lidská důstojnost? Kdy se člověk cítí být rovnoprávným členem lidské skupiny? Kdy, za jakých podmínek, člověka za člena (vlastní) skupiny pokládají i ostatní? Jaké účinky na německou…
Základní vzdělávání
5. 12. 2012 0x 4919x

„Ničí lidé“ Vyhnanci z Burgenlandu

Kdo rozhoduje o tom, do jaké země patříme? Je možné, aby někdy lidé nepatřili vůbec nikam? Jsou takoví lidé ještě vůbec lidé? Kdo je odpovědný za uprchlíky a vyhnance?
Základní vzdělávání
29. 11. 2012 0x 4763x

Obtížné cizinky

Jak se z občana stane vyhnanec/uprchlík? Kdo má odpovědnost za uprchlíky a vyhnance? Má někdo povinnost se o ně postarat? Kdo podle vás?
Gymnaziální vzdělávání
2. 3. 2011 0x 13750x

Druhá světová válka – opakujme si, abychom nezapomněli

Jedná se o blok hodin, ve kterých si prostřednictvím střídání různých metod a činností žáci zopakují hlavní události druhé světové války ve světě, v Evropě i u nás a doplní si další podrobnosti u…
Gymnaziální vzdělávání
24. 1. 2011 0x 14696x

Naši zmizelí sousedé – nezapomeňme!

Blok pěti hodin, ve kterých se žáci postupně seznámí s židovskou problematikou, zejména pro dobu druhé světové války v Evropě, v ČSR i v regionu. Střídají se činnosti ve skupinách se samostatnou…
Základní vzdělávání
11. 10. 2007 0x 15707x

Významné osobnosti židovského původu v rámci školního projektu

Příspěvek v úvodní části nabízí základní informace o čtyřdenním školním projektu pro žáky 2. stupně ZŠ. Základ příspěvku však tvoří rozpracovaná metodika jedné z uskutečněných dílen na téma Významné…
Zobrazeno 10 z 10 položek