Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Všechny články autora „Markéta Pastorová“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (41)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 41 položek
Základní vzdělávání
7. 8. 2019 0x 4130x

Rozvoj gramotností v uměleckých oborech v bodech

Text uvádí za každý umělecký obor (hudební, výtvarnou, dramatickou, filmovou/audiovizuální, taneční a pohybovou výchovu) v několika bodech základní teze, kterými mohou tyto obory přispívat k…
Základní vzdělávání
6. 2. 2019 0x 4779x

Barvy mého pokoje 1. část

Námětem pro tvůrčí činnosti je objevování a zkoumání důvěrného prostředí – místa, kde žák žije skrze prostředky výtvarného oboru. Soubor lekcí, které lze různým způsobem modifikovat a rozvíjet je…
Základní vzdělávání
24. 4. 2017 0x 4952x

Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Výtvarná výchova

Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání nabízejí ilustrativní úlohy ve třech úrovních obtížnosti – minimální, optimální a excelentní a doplňují je o metodické komentáře.…
Základní vzdělávání
3. 2. 2016 0x 5664x

Mediální výchova - konkretizace tematických okruhů pro 2. stupeň ZŠ

Nová obsahová podpora pro výuku mediální výchovy konkretizuje a aktualizuje dílčí témata a náměty tří vybraných tematických okruhů pro 2. stupeň a dává je do přímého vztahu k doporučeným očekávaným…
Základní vzdělávání
27. 1. 2015 1x 11414x

Variace na jméno

Článek nabízí dvě lekce ze seriálu Subjektivita a komunikace – propojování tematických okruhů: Moje jméno a moje abeceda.
Základní vzdělávání
26. 1. 2015 0x 4937x

Subjektivita a komunikace – propojování tematických okruhů

Cyklus na sebe volně navazujících lekcí, se zaměřuje na to, jak tematicky a „uchopením“ tvůrčích činností, lze propojovat dva tematické okruhy výtvarné výchovy, a to uplatňování subjektivity a…
Základní vzdělávání
6. 3. 2014 0x 13959x

Běžte všichni do muzea

Cílem článku je motivovat učitele k využívání edukační nabídky muzeí a galerií jako součásti výuky některých předmětů – Výtvarné výchovy, Fyziky, Matematiky a její aplikace a také v předškolním…
Základní vzdělávání
3. 12. 2013 0x 7478x

Výtvarná výchova ve světě současného umění a technologií

Je potěšující, že v rámci projektu, který byl spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky a jehož úplný název je „Výtvarná výchova ve světě současného umění a…
Gymnaziální vzdělávání
5. 6. 2009 0x 13204x

Průřezová témata ve školním vzdělávacím programu – zkušenosti z pilotních gymnázií

Příspěvek přináší zkušenosti se zpracováním průřezových témat ve ŠVP v pilotních gymnáziích.
Základní vzdělávání
29. 4. 2009 0x 5019x

Školské dokumenty jako východisko pro rozvoj edukačních programů muzeí a galerií

Pro konstrukci obsahu edukačních programů muzeí a galerií je třeba nejen porozumět základním školským dokumentům, ale je třeba s nimi dlouhodobě a cíleně pracovat.
Základní vzdělávání
15. 12. 2008 0x 5385x

Vizualizace výsledků první etapy diskuse k filmové výchově

První etapa diskuse k filmové výchově přinesla řadu názorů, které jsme se pokusili strukturovat a následně zobrazit v prostředí myšlenkové mapy.
Základní vzdělávání
21. 3. 2008 0x 11412x

Průřezová témata ve školním vzdělávacím programu – zkušenosti z pilotních škol

Článek je úvodní kapitolou k dalším pěti příspěvkům, které přinášejí inspiraci pro zapracování některých průřezových témat do ŠVP. Ukázky byly vybrány ze ŠVP pilotních škol, které se účastnily…
Zobrazeno 12 z 41 položek