Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Všechny články autora „Ondřej Neumajer“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (58)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 58 položek
Základní vzdělávání Spomocník
18. 12. 2020 0x 2148x

Inovované pojetí funkce ICT koordinátora/metodika

Po patnácti letech vstoupil v platnost v polovině roku 2020 nový standard studia ICT metodika, někdy také nazývaného ICT koordinátor. Článek shrnuje, v čem spočívá hlavní zaměření inovovaného pojetí…
Základní vzdělávání Spomocník
23. 11. 2020 3x 3951x

Vzdělávání na dálku přináší zmatky v pojmech

Studie shrnující aktuální posun ve významu pojmů vztahujících se k výuce na dálku, které teď všichni učitelé ve zvýšené míře používají, ale jejich obsah chápou často nesprávně.
Základní vzdělávání Spomocník
4. 9. 2020 1x 6378x

Platformy a systémy pro školní komunikaci a spolupráci

Studie shrnující vlastnosti nástrojů pro podporu výuky prostřednictvím technologií (hybridní, distanční, na dálku), které by měly být součástí v praxi používané jednotné školní platformy. Jedná se o…
Základní vzdělávání Spomocník
9. 1. 2020 6x 4089x

Mezinárodní výzkum digitálních dovedností žáků ICILS 2018

Šetření počítačové a informační gramotnosti ICILS zveřejnilo výsledky druhého ročníku tohoto mezinárodního srovnání. Tentokráte se navíc zjišťovala i úroveň informatického myšlení žáků. Jak dopadli…
Základní vzdělávání
7. 1. 2020 0x 5323x

Workshop – Jak pracovat s rámcem digitálních kompetencí učitele

Příspěvek popisuje workshop, prostřednictvím kterého jsou účastníci z řad pedagogických pracovníků seznámeni metodami kritického myšlení s rámcem digitálních kompetencí učitelů DigCompEdu na té…
Základní vzdělávání Spomocník
28. 3. 2019 0x 3333x

Umělá inteligence ve školství a v práci učitele

Přehledový článek o významu a stavu využití umělé inteligence v našem školství.
Základní vzdělávání Spomocník
28. 2. 2019 2x 4663x

Třída budoucnosti jako koncept práce s prostorem ve třídě

Článek vysvětluje souvislosti inovace školního prostředí nejen z pohledu prostorového uspořádání třídy. Věnuje pozornost též pedagogickým souvislostem.
Základní vzdělávání Spomocník
11. 10. 2018 7x 7549x

Standardy kolem digitálního vzdělávání

Přehled existujících doporučení spojených se zaváděním digitálních forem vzdělávání, který všem zájemcům významným způsobem usnadní orientaci a hledání, budou-li některý dokument potřebovat.
Základní vzdělávání Spomocník
24. 9. 2018 0x 15325x

Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu

Zpráva o publikování českého překladu evropského dokumentu popisujícího digitální kompetence pedagogů, jehož součástí jsou i standardy, které mohou být použity k sebehodnocení a budou mít vliv na…
Základní vzdělávání Spomocník
11. 12. 2017 4x 4465x

ČŠI o ICT ve školách: Zajištění nedostatečné, počítače zastaralé, připojení omezené, situace kritická

Česká školní inspekce zveřejnila na začátku nového školního roku výsledky šetření o podmínkách pro využívání digitálních technologií ve školách. Nadpis článku dává tušit, k čemu inspekce dospěla.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 6. 2017 5x 12597x

Jak vykouknout z informační bubliny

Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímání informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A…
Základní vzdělávání Spomocník
2. 5. 2017 15x 4758x

Hodnocení kvality výukových aktivit s mobilním zařízením

Popis evaluačního nástroje iPAC vyvinutého evropským projektem MTTEP, jehož cílem je ukázat, jak by měly vypadat výukové aktivity využívající mobilní digitální zařízení. Jedná se o velmi důležitý…
Zobrazeno 12 z 58 položek