Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Všechny články autora „Kateřina Machovcová“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (18)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 18 položek
Gymnaziální vzdělávání
2. 6. 2020 0x 2526x

Kritický pohled: V čem Le Bon zkresluje naše vnímání davové dynamiky

V tomto cyklu článků se podíváme na to, jak psychologie, zejména tedy sociální psychologie, konceptualizuje dav a chování jedinců v davu. Začneme u tradičních, i laicky dobře známých konceptů, které…
Gymnaziální vzdělávání
26. 5. 2020 0x 2397x

I v davu někam patřím

V tomto cyklu článků se podíváme na to, jak psychologie, zejména tedy sociální psychologie, konceptualizuje dav a chování jedinců v davu. Začneme u tradičních, i laicky dobře známých konceptů, které…
Gymnaziální vzdělávání
21. 5. 2020 0x 3186x

Davové šílenství: Klasický model davu v díle Gustava Le Bona

V tomto cyklu článků se podíváme na to, jak psychologie, zejména tedy sociální psychologie, konceptualizuje dav a chování jedinců v davu. Začneme u tradičních, i laicky dobře známých konceptů, které…
Gymnaziální vzdělávání
14. 5. 2020 0x 12854x

Je umění odolat pokušení zásadní pro úspěch v životě?

Asi každý rodič občas učí své dítě „sedět a počkat“. Je docela běžnou součástí výchovy, nejen v rodině, ale i ve škole, že děti učíme zvládat jejich předpokládanou impulsivitu a učíme je, že je dobré…
Gymnaziální vzdělávání
14. 1. 2020 0x 2543x

Sociální vliv a identifikace se skupinou: vězeňský experiment v novém

V předcházejícím textu (Stanfordský vězeňský experiment) se čtenáři a čtenářky mohli seznámit s velmi známou Stanfordskou vězeňskou studií vedenou profesorem Zimbardem. Ten výsledky interpretuje…
Gymnaziální vzdělávání
17. 12. 2019 0x 3265x

Stanfordský vězeňský experiment

Obdobně jako Milgram (vložit link na článek Milgramův experiment: poslušnost či neposlušnost?), ostatně byli to spolužáci se střední, se Zimbardo zajímal o to, jak sociální vlivy mohou přispět k…
Gymnaziální vzdělávání
10. 12. 2019 0x 3307x

Aschovy studie (ne)konformity

Jak se lidé vyrovnávají se sociálním tlakem? Dokáží odolat a stát si za svým, když jsou přesvědčení o tom, že mají pravdu? Nebo je vliv ostatních na naše chování příliš silný? Jak můžeme rozumět…
Gymnaziální vzdělávání
3. 12. 2019 0x 4581x

Milgramův experiment: poslušnost, či neposlušnost?

Milgramův experiment je obvykle znám jako studie, která dokládá, že i běžný člověk se může dopustit krutého zacházení s druhými, pokud se naleznete v určité situaci. A že problém není ve zkažené…
Gymnaziální vzdělávání
19. 11. 2019 0x 2416x

Efekt přihlížejících: čas na revizi

Efekt přihlížejících (bystander effect) je jedním z poměrně dobře známých pojmů sociální psychologie. Současná věda však na mnohé tradiční koncepty nahlíží kriticky, nebojí se znovu nejen zrevidovat…
Gymnaziální vzdělávání
25. 10. 2018 0x 3235x

Další psychologické přístupy ke studiu předsudků

Tento text je součástí série článků, které se zabývají vybranými psychologickými teoriemi předsudků. Článek je určen především vyučujícím jako podklad pro zahrnutí souvisejících témat do výuky.…
Gymnaziální vzdělávání
23. 10. 2018 0x 3957x

Předsudky a skupinová příslušnost: Teorie realistického konfliktu

Tento text je součástí série článků, které se zabývají vybranými psychologickými teoriemi předsudků. Článek je určen především vyučujícím jako podklad pro zahrnutí souvisejících témat do výuky.…
Gymnaziální vzdělávání
18. 10. 2018 0x 3736x

Předsudky a skupinová příslušnost: Teorie skupinové identity

Tento text je součástí série článků, které se zabývají vybranými psychologickými teoriemi předsudků. Článek je určen především vyučujícím jako podklad pro zahrnutí souvisejících témat do výuky.…
Zobrazeno 12 z 18 položek