Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Všechny články autora „Michal Černý“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (156)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 156 položek
Gymnaziální vzdělávání
22. 9. 2021 1x 562x

Proximity videochat: cesta k sociálním interakcím v online výuce I

Příspěvek se věnuje možnostem využití aplikací, jako je Gather.Town či Kumospace, pro online vzdělávání. Tyto nástroje budou podporovat možnost komunikace, sociálních interakcí i výuky v online…
Gymnaziální vzdělávání
9. 9. 2021 0x 654x

Dva přístupy k rozvoji informační gramotnosti na středních školách

Příspěvek se zaměřuje na problematiku uchopení obsahu informační gramotnosti, a to především na tom typu škol, kde očekáváme, že studenti budou přecházet na univerzitní studium. Snaží se popsat…
Gymnaziální vzdělávání
2. 9. 2021 0x 1759x

Jak číst a zpracovávat digitální (odborné) texty s využitím technologií

Článek se zaměřuje na možnosti využití vybraných nástrojů pro aktivní práci s textem. Tedy na možnosti anotačního chování podporujícího zpracování odborných, historických a dalších textů v…
Gymnaziální vzdělávání
26. 8. 2021 0x 1650x

Reflexe vlastní vědecké praxe ve středoškolském prostředí: deníky, portfolia a další evidence

Článek se věnuje nástrojům a postupům, které je možné použít v rámci rozvoje vědecké gramotnosti u středoškolských studentů. Popisuje možnosti využití výzkumných deníků či portfolií pro individuální,…
Gymnaziální vzdělávání
29. 6. 2021 0x 958x

Argumentace a argumentační fauly jako nástroj pro hodnocení informací

Článek se zaměřuje na některé argumentační fauly a způsob konstrukce argumentu jako na důležitý prvek v hodnocení kvality a důvěryhodnosti zdrojů. Ukazuje, že cílem korektivní diskuse je snaha o…
Gymnaziální vzdělávání
28. 6. 2021 0x 696x

Jak hodnotit informace: kdo je autoritou a jak s ní pracovat

Existence autorit je nesporně velkým sociologickým tématem. Nás bude ale zajímat především to, jakým způsobem mohou autority vstupovat do práce s informacemi. Zaměříme se na to, jakým způsobem je…
Gymnaziální vzdělávání
9. 6. 2021 0x 1089x

Nástroje pro rozvoj vědecké gramotnosti: kvalitativní studentský výzkum na střední škole (1. část)

Příspěvek se zaměřuje na nástroje, které může učitel se svými studenty na střední škole používat k tomu, aby efektivně prováděli kvalitativní výzkum. Konkrétně se zaměřuje na nástroje pro práci s…
Gymnaziální vzdělávání
26. 5. 2021 1x 774x

Nástroje pro rozvoje vědecké gramotnosti: kvantitativní výzkum prováděný studenty na střední škole

Příspěvek se zaměřuje na nástroje, které může učitel se svými studenty na střední škole používat k tomu, aby efektivně prováděli kvantitativní výzkum – od aplikací na tvorbu dotazníků až po…
Gymnaziální vzdělávání
24. 5. 2021 0x 948x

Informační gramotnost na středních školách: co, jak a proč?

Informační gramotnost je jednou z nejpopulárnějších „nových gramotností“, se kterými se lze setkat. Nacházíme ji i v ŠVP mnoha škol. Cílem příspěvku je nastínit, co si pod ní vlastně představit a…
Gymnaziální vzdělávání
17. 5. 2021 1x 1062x

Vědecká gramotnost: konkrétní obsahy

Článek se věnuje konkrétním tématům a obsahům spojených s vědeckou gramotností vymezenou dle rámce OECD PISA. Článek vznikl jako součást řešení projektu Platforma pro transfer znalostí: informační…
Gymnaziální vzdělávání
13. 5. 2021 0x 1148x

Co je to vědecká gramotnost?

Vědecká gramotnost představuje zajímavé a v českém prostředí poměrně opomíjené téma. Příspěvek se snaží nabídnout základní vymezení této gramotnosti v perspektivě české středoškolské výuky. Článek…
Gymnaziální vzdělávání
21. 12. 2020 0x 2664x

Hodnocení informací

Článek se zaměřuje na tři metody hodnocení informací a snaží se nabídnout určitý společný pohled na to, jakým způsobem u tohoto procesu postupovat. Ukazuje, že schopnost posoudit informaci, zdroj…
Zobrazeno 12 z 156 položek