Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Všechny články autora „Jan Maršák“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (23)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 23 položek
Základní vzdělávání
16. 12. 2011 0x 4260x

Celkové roční počty vyučovacích hodin ve vybraných evropských zemích

Článek chce čtenáře stručně informovat o srovnávací analýze popisující roční počty vyučovacích hodin ve školách v povinném vzdělávání pro vybrané evropské země.
Základní vzdělávání
24. 8. 2011 0x 6396x

Gramotnosti ve vzdělávání

V článku jsou stručně popsány přístupy k srovnávacím analýzám vztahujícím se k pojetí určitých druhů gramotností ve vzdělávání u nás a ve vybraných zahraničních zemích.
Základní vzdělávání
23. 8. 2011 0x 3802x

Zakotvení matematického vzdělávání ve vzdělávacích systémech vybraných zemí a jejich reakce na výsledky mezinárodních výzkumů (srovnávací analýza)

Článek informuje o pojetí a výsledcích srovnávací analýzy, jež měla pedagogickou veřejnost informovat o postavení a koncepcích matematického povinného vzdělávání v kurikulech vybraných zemí i o jeho…
Základní vzdělávání
19. 8. 2011 0x 4705x

Přehledová studie o výuce dějepisu ve vybraných evropských zemích s akcentem na výuku dějin 20. století (na úrovni povinného vzdělávání)

Článek informuje o srovnávací analýze, která se zabývala problematikou výuky dějepisu v povinném vzdělávání ve vybraných zemích s akcentem na problematiku výuky dějin 20. století.
Základní vzdělávání
27. 7. 2011 0x 5576x

Modelové učební osnovy

Cílem článku je přehledně čtenáře informovat o srovnávací analýze, jež se zabývala problematikou existence a postavení „modelových“ učebních osnov v rámci kurikulárních dokumentů ve vybraných…
Základní vzdělávání
10. 8. 2009 0x 11318x

PISA a TIMSS – různé tváře matematické gramotnosti

Článek analyticky srovnává dva mezinárodní výzkumné projekty PISA a TIMSS z hlediska jejich pojetí matematické gramotnosti a všímá si především rozdílů v nich. V závěru pak článek poukazuje na…
Základní vzdělávání
18. 12. 2008 0x 4435x

Jak poslední zjištění z TIMSSu (ne)souvisí s kurikulární reformou?

Reakce na zveřejněné výsledky mezinárodního výzkumu TIMSS 2007 (Trends in International Mathematics and Science Study), který zjišťoval v 59 zemích úroveň vědomostí a dovedností žáků v matematice a…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2008 0x 4280x

O vztahu teorie a experimentu ve faktuálním poznávání (2. část)

Článek rozvíjí problematiku vztahu mezi teorií a experimentem ve faktuálním poznávání v rámci přírodovědného vzdělávání.
Gymnaziální vzdělávání
4. 12. 2008 0x 5840x

O vztahu teorie a experimentu ve faktuálním poznávání (1. část)

Článek se zabývá problematikou vztahu mezi teorií a experimentem ve fakuálním poznávání v rámci přírodovědného vzdělávání.
Gymnaziální vzdělávání
24. 9. 2008 0x 3474x

Využití webu Evropské organizace pro jaderný výzkum (CERN) v přírodovědném vzdělávání

Informace o možnostech využití webových stránek CERNu.
Gymnaziální vzdělávání
13. 12. 2007 0x 4283x

Výuka základních poznatků speciální teorie relativity na gymnáziu

Existují možnosti výuky základů speciální teorie relativity na gymnáziu i podle současného RVP G?
Gymnaziální vzdělávání
4. 7. 2007 0x 4507x

K jedné klamné interpretaci pojmu hmotnost: hmotnost jako „odpor proti zrychlení“

Interpretace hmotnosti tělesa jako míry jeho odporu proti zrychlení je z fyzikálního hlediska principiálně chybná a je ji nutno odmítnout.
Zobrazeno 12 z 23 položek