Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Odborné články Všechny články autora „Pavlína Hublová“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (28)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 28 položek
Předškolní vzdělávání
8. 10. 2020 0x 7264x

Aktivity pro rozvoj zrakového a sluchového vnímání

Článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Text se věnuje rozvoji zrakového a sluchového vnímání.
Základní vzdělávání
19. 5. 2020 0x 6946x

Jak se dobře ptát žáků a jak rozproudit diskuzi ve výuce?

Ptáme se celý život. Mnohé pedagogické metody jsou postaveny na otázkách. Umíme ale s nimi správně pracovat? Používáme ty správné strategie? Jak žáky „vyprovokovat“ k větší aktivitě v hodinách?…
Základní vzdělávání
30. 4. 2020 0x 9143x

4 + 1 tip do hodin slohu a literatury

Už vás nebaví psát stejné slohy každý rok? Ono to možná nebaví už ani děti. Tak se pojďme vzájemně obohatit drobnými motivačními triky, které tyto hodiny ozvláštní. A možná zjistíme, že je sloh (a…
Předškolní vzdělávání
6. 4. 2020 0x 8012x

Aktivity pro rozvoj řeči a komunikace

Článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Text se věnuje rozvoji komunikačních dovedností.
Základní vzdělávání
19. 3. 2020 0x 4973x

Grafy ve výuce – tři náměty pro 1. stupeň ZŠ

V učebnicích a pracovních sešitech najdeme cvičení na čtení či doplňování grafů. Považujeme za důležité, aby měli žáci také možnost sledovat celý proces vzniku grafu – a tomu jsou věnované 3 tipy…
Předškolní vzdělávání
11. 3. 2020 0x 5502x

Poruchy plynulosti řeči (fluence) – koktavost (balbuties), breptavost (tumultus sermonis)

Článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Text se věnuje narušené komunikační schopnosti, konkrétně…
Předškolní vzdělávání
24. 2. 2020 0x 7150x

Narušený vývoj řeči, poruchy artikulace – dyslalie, dysartrie

Článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Text se věnuje narušené komunikační schopnosti, konkrétně…
Předškolní vzdělávání
10. 2. 2020 0x 8924x

Aktivity pro rozvoj sociálních dovedností

Článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Text se věnuje rozvoji sociálních dovedností u dětí se…
Základní vzdělávání
6. 2. 2020 2x 4096x

Okamžitá zpětná vazba – nápady pro žákovskou samokontrolu

Učitel by měl žákům poskytovat při výuce co nejdříve zpětnou vazbu. Zvlášť, pokud se žáci „učí něco nového“, je žádoucí, aby měli k dispozici okamžitou kontrolu svého výkonu, jinak by mohlo dojít k…
Předškolní vzdělávání
5. 2. 2020 0x 8456x

Problémy v chování – porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD), opoziční vzdorovité chování

Článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Text se věnuje problémům v chování obecně, poruše pozornosti s…
Předškolní vzdělávání
29. 1. 2020 0x 5360x

WELCOME – Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání – úvod

Úvodní článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Článek představuje publikaci a projekt včetně přehledu…
Základní vzdělávání
22. 1. 2019 0x 4927x

Post-it lístečky ve výuce

4 + 1 námět na využití post-it lístečků ve výuce (nejen) na 1. stupni ZŠ – poznámky při/po čtení, anketa, trénink dovednosti hodnocení nebo tzv. Terapie post-it.
Zobrazeno 12 z 28 položek